maanantai 15. tammikuuta 2018

Maanantait

Moi vaan täältä hattara-aivojen pääkeskuksesta! Olen todella ylpeä itsestäni juuri nyt. Sain pyykit kuivumaan! Jes! Olen pessyt kyseisen koneellisen tänään kolme kertaa :'D. Oh dear. Unohdin siis, en kerran, vaan kaksi kertaa pyykit ummehtumaan koneeseen. Minä olen todella tarkka siitä että pyykit ei saa olla yhtään ummehtuneen hajuisia ja pienikin viive niiden kuivumaan laittoon aiheuttaa sen välittömästi. Joten uusi pesu siis. Ei kovin ympäristöystävällistä unohdella tällä tavoin.

Polvi on aika musta tällä hetkellä. Ja jäykkä. Mutta muutoin aika normaali jo. Ei siis tarvetta käydä vilauttaan sitä. Olen pystynyt käymään koiran kanssa lenkeillä ja tänään kävin yksin kaupassa, tai no, lapsen kanssa mutta kuitenkin. Ekana iltana en oikein uskaltanut tehdä mitään mutta kyllä se siitä taas sitten lähti. 

Olen piinaillut jo valmiiksi palkkatukipäätöstä. Ahdistaa kun sitä joutuu odottelemaan. Päivähoitovastaava vastasi että alkaa hoitamaan asiaa sitten vasta kun tilanteeni varmistuu eli kun päätös tulee. Vaikka samantien kun päätös tulee, aion olla käytettävissä eli aloittaa työt. Joten toivon että päätös tulee nopeasti. Soittelen tällä viikolla kyllä jo sinne työpaikalle ja kerron omat tietoni ja kyselen sieltä heidän. 

Eilen innostuin leipomaan pitkästä aikaa. Ei siinä kyllä kamalasti tekemistä ollut mutta tein kinkku-punasipuli-aurajuustopiirakan. Siitä tuli ruma, niinkuin kaikista minun leipomuksista :'D. Mutta saatte silti kuvan siitä. Hyvää oli!


Jos joku kaipaa ohjetta niin tässäpä tämä:

100 g pehmeää voita
1,5 dl ruisjauhoja
1,5 dl vehnäjauhoja
1/2 tl suolaa
2 rkl vettä

-Sekoita tasaiseksi ja levitä voideltuun piirakkavuokaan. Laita vartiksi jääkaappiin. Pistele pohjaa haarukalla ja esipaista 10 minuuttia. (200 c)

100 g kinkkusuikaletta tai vastaavaa
1/2 punasipuli
oman maun mukaan auraa
1 prk (200g) creme fraichea
1/2 prk kermaviiliä
2 kananmunaa
mustapippuria
ripaus suolaa

Ripottele sipuli, kinkku ja aura esipaistetun pohjan päälle. Sekoita kananmunat ja kermaviili ja creme fraiche + mausteet kulhossa ja kaada täytteiden päälle. Laita uuniin n.20 minuutiksi. (200c)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti