lauantai 14. huhtikuuta 2018

Terveydenhoitajalla käynti

Enpäs sitten eilen saanut aikaiseksi kirjoitella yhtään. Tänäänkin on riittänyt hässäkkää kun olen ollut kaksistaan lapsen kanssa kotona. Olemme lähinnä ulkoilleet ja sitten ukkeli veti kolmen tunnin päikyt. Nyt on mitä parhaimmalla päällä! 

Sain eilen nukkua pitkään, puoli yhteentoista asti. Olin jotenkin todella tulisilla hiilillä aamusta ennen aikaa ja poikkoilin ympäri kämppää. Ei mua kuitenkaan ainakaan tietääkseni jännittänyt yhtään. Loppujen lopuksi tuli tottakai sitten myös kiire. Tyypillistä. 

Minut otettiin lähes heti vastaan. Huoneessa oli myös harjoittelija ja minulta kysyttiin että haittaako hänen läsnäolo. Eihän mua haittaa! Ihanaa että joku pääsee opiskeluvaiheessa jo kohtaamaan erilaisia asioita koska tämä haastattelu ei varmasti ollut mitään peruskauraa. Terkka kyseli laajalti aiemmasta historiasta, lapsettomuustutkimuksista ja perussairauksista, elämäntavoista, seksin tiheydestä, kaikesta mahdollisesta. 

Hän ei oikeastaan kertonut mitään muuta uutta infoa kuin sen että seksiä suositellaan kolmen (!!!) päivän välein kun yrittää lasta. Olin hetken aikaa et ahaa hmmm. Perustuu kuulemma siihen että kerkeää kunnon laaki latautumaan niin sanotusti. Luulin että kaksi päivää riittää. Ja emme muutenkaan ole sellainen pari joka tuijottaa ovulaatiotestejä tai kuuntelee muiden mielipiteitä millon pitää heilutella peittoja/tehdä talletuksia/kylvää siemenet tai muu vastaava ylisöpö kiertoilmaisu. Tuo joka toinen päivä tulee jokseenkin luonnollisesti koska mä en yleensä jaksa tai kivuiltani kykene joka päivä siihen aktiin. 

Aiemmin puhelimessa sain sellaisen kuvan että terveyskeskuksen puolella pystyisi jotain tekemään näille kierto-ongelmille. Mutta näemmä he voivat vain tehdä jotain perustutkimuksia vain eivätkä voi mitään lääkettä määrätä. Tätä en niele pureksimatta ja odotan lääkäriaikaa mielenkiinnolla. 

Lopuksi sanoin terkalle että mulla ei siis ole mikään tulipalokiire tämän asian kanssa, vaikka vauvaa toivonkin nopeahkosti niin mulla on jo yksi täydellinen lapsukainen. Mainitsin vielä että en vain haluaisi mitään hirmu isoa ikäeroa. Uskon että raskaudun tämän vuoden puolella, jos en lääkärien avulla niin sitten joko kroppa itse korjaa itsensä tai sitten luontaistuotteet auttavat. Tällä hetkellä mulla on vahva luotto siihen. 

Nyt ihmetyttää se että miksei menkat vielä tänään alkaneetkaan, tosin onhan tässä vielä tunteja jäljellä. Kyllä ne varmaan sieltä vielä tulevat ensviikon alussa viimeistään. :) 

Ihanaa viikonloppuu kaikille lukijoille. <3

-m-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti