torstai 5. huhtikuuta 2018

Etenee

Sanoisinko että aika paljon on tapahtunut nyt kahden päivän sisällä. Kaikki lähti siitä että en saanut ovulaatiota kiinni ja turhauduin todella paljon. Laitoin tiistai-iltana yhteydenotto-pyynnön sairaanhoitajalle. Hoitaja soitti eilen aamulla ennen yhdeksää ja selitettyäni että haluan päästä gynelle tai ainakin perus lääkäriin joka tietää näistä asioista. Hän sanoi että mun täytyy soittaa ehkäisyneuvolaan klo 12. Noh, minähän etsin töiden lomasta sopivan raon soittaa. Puheluun vastasi äitiysneuvolan terkka. Ehdin selittää pitkän rimpsun hänelle ennen kuin hän sanoi että mulla on väärä numero että mun pitäisi olla yhteydessä ehkäisyneuvolaan. No älä. Hän onneksi laittoi sitten e-neuvolan terkalle soittopyynnön mulle päin. Laitoin äänet päälle ja sain soiton tunnin sisällä. Viimein mulla oli oikea henkilö ns. langan päässä. 

Tämä ihminen oli niin ihana. Hän ymmärsi huolen aivan täysin ja sanoi että hyvä että olen jo nyt asian kanssa liikkeellä että pääsen hoidon piiriin. Hän sanoi että mun ei tarvitse odottaa vuotta jos on tarvetta lapsettomuuspoliklinikalle. Vaan kun kerran on todettu lapsettomaksi, niin puoli vuotta riittää. Ainoastaan harmitteli sitä että puoli vuotta tulee täyteen kesäkuussa ja lapo on kesäisin kiinni tai ainakaan aikoja ei sinne saa kesäisin. Mutta hän sanoi että he yrittää parhaansa tuolla terveyskeskuksen puolella hoitaa tän asian, että konsultoivat vaikka lapsettomuuspolia että mitä lääkkeitä mulle voisi määrätä. Samoin mun kilpirauhasarvot tarkastetaan. Hän antoi mulle ajan heti ensiviikon perjantaille jolloin mulla on vapaata. Menen silloin hänen kanssaan juttelemaan ja kartoittamaan tilannetta. Puhelun jälkeen musta tuntui kuin mun harteilta olisi pudonnut todella iso taakka.  Mun ei tarvitse enää yksin miettiä tätä asiaa vaan joku auttaa mua! 

Tänä aamuna (kp17) sitten, kun olin jo kokonaan luopunut toivosta että ovuloisin, tai ehkä varovaisesti toivonut aikaista ovulaatiota koska testasin aktiivisesti vasta kp13 eteenpäin. Niin aamulla näky oli tämä:



Voin sanoa että teki mieli haistatella koko testitikulle. Oikeesti jos entiset kierrot määrittää tän kierron pituutta yhtään niin luteaalivaihe on 7!!-10 päivää. Niinku oikeesti. Ei yhtään mikään tartu kiinni tommosessa ajassa vaikka kuin hedelmöittyisi. Pohdin pitkin päivää tätä ja mietin että voisikohan itse tehdä jotain. Töistä päästyäni sitten vain määrätietoisesti etsin luontaistuotekauppaa ja löysin Ruohonjuuren. Kävelin ekan työntekijän luo minkä näin ja kysyin löytyykö Royal geleä. Hän löysi mutta (odotin siis kapseleita) astelimme hunajahyllylle. Sieltä löytyi tämä tuote:



Tämän hän esitteli muttei osannut sen kummemmin esitellä. Voin erillisessä postauksessa esitellä tätä tarkemmin faktoineen. Onneksi siinä hyllyvälissä oli toinen myyjä joka osasi kertoa tarkemmin siitä. Kun sanoin suoraan että tarvitsen tän koska haluan tulla luonnollisesti raskaaksi ja hän sanoi että hän itse on tämän avulla saanut lapsen kun ensin on ollut vaikeuksia plussata ja käytti lisäksi vielä yrttitabletteja jotka auttaa myös. Miehän tartuin siihen heti että esittele mulle sekin. Tällainen tuote:



Tämän pitäisi auttaa tasoittamaan kiertoa ja myöskin aikaistaa ovulaatiota/pidentää luteaalivaihetta. Otin tän heti vaikka kallis olikin. Ihan sama. Toivon tottakai nopeaa plussaa ettei mun tarvitsisi vatvoa tätä ongelmaa yhtään pidempään. Onneksi pääsen nyt ensin sille terkalle ja sitten piakkoin lääkärille jos nämä eivät tee ihmeitä ekassa kierrossa. Mutta tällä tehokaksikolla mennään. 



Nyt mun täytyy painua pehkuihin pikkuhiljaa. Takana on pitkä päivä täynnä henkisesti raastavia asioita, myöskin positiivisia asioita, mutta tosiaan on haasteita riittänyt tässä päivässä. :)

-m-











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti