maanantai 14. toukokuuta 2018

Oho

Epähuomiossa edellisestä kirjoituksesta on kulunut jo aika pitkä ajanjakso. En tajua miten ei ole oikein tullut kirjoiteltua. Ehkäpä se on sitä kun ei ole oikein ollut mitään mistä kirjoittaa. Nyt on parikin aihetta takataskussa.

Viikkoja sitten meidän poika oli kuumeessa muutaman päivän ja sitten lämpöä oli jonkun verran. Sen jälkeen ei ollut mitään oiretta useampaan päivään. Pikkuhiljaa kuitenkin poika alkoi yskiä. Yski, yski, yski ja yski. Yski varsinkin öisin todella paljon. Käytettiin viikon yskän jälkeen lääkärissä. Kaikki oli aivan normaalisti. Keuhkot kuulosti normaaleilta ja korvat puhtaat. 

Viime perjantaina kun sitten edelleen yskä oli läsnä, varsinkin aamuyöt oli meillä tosi levottomia yli kolme viikkoa. Päätin että nyt ei tule mitään ja soitin aamusta lääkäriin ajan pojalle. Itselläni oli työvuoro enkä päässyt käyttämään mutta mun mies kävi. Odotin että olisi joku keuhkoputkentulehdus tai ehkä korvatulehdus. Mutta ei. Meidän pojalla on infektioastma, eli ahtauttava keuhkoputken tulehdus. Toisaalta, onhan tuo astetta pahempi diagnoosi kuin jokin korvatulehdus mutta olen alkanut tulla sinuiksi tuon kanssa. Poika ottaa iltaisin sumutteen tosi hyvin vaikka ekana iltana vähän jännäiltiin sitä. En voisi olla ylpeämpi. Nyt seuraillaan 2-3 viikkoa että paraneeko oireet ja jos ei niin taas lääkäriin. 

Lauantaina oli rentoa, päivällä oltiin ulkona auringossa ja illalla mä katselin tietokoneelta euroviisuja ja mies katsoi samassa huoneessa telkasta peliä. Itse olisin myös muuten katsonut peliä muttta alkoi kiinnostamaan taas euroviisut liikaa. Jo Israelin esiintyessä arvelin että se voi voittaa koska se kappale oli todella raikas ja erilainen muihin verrattuna. 


Eilen oli tosi ihanaa! Sain aamupalan sänkyyn, leipää ja kaakaoo. Poika tosin nuoli toista leipää eikä sen jälkeen tehnyt mieli syödä sitä :D Sitten mä pesin ihan vähän pyykkiä ja väsäsin mariannekääretortun. Olin ilmoittanut että mä haluan äitienpäivänä piknikille kun selvisi että on hyvä ilma. Sinne siis, eli rannalle viltin kanssa ja eväät esille. Poitsu ei oikein ymmärtänyt eväiden päälle mutta joi edes mehunsa. Hän leikki myös rannan leikkitelineessä ja kokeili mun rohkaisemana veden lämpöä. Ja piirsi kepillä hiekkaan. Tosin sitten innostui myös heittämään sen kepin avulla sitä hiekkavesimönjää kaikkialle. o.O

Nyt on menossa kp27 ja lähinnä sellainen olo että milloinkohan ne menkat alkaa. Toivottavasti ei huomen aamulla kun musta pitäisi ottaa papakoe, vihdoin on se lääkäriaika. Saa nähdä mitä mieltä se on sitten että laittaako lähetettä vielä lapsettomuuspolille. Samoin mulla on huomenna hygieniapassitesti ja saas nähdä miten mun käy. Muuten onkin vapaata. Harmi vaan etten voi nukkua edes kahdeksaan kun se lääkäri on jo 8:40. Aina ei voi voittaa!(sanoi Leijonat kun otti Saksalta turpiin) :D


-m-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti