maanantai 11. kesäkuuta 2018

Tulee jos on tullakseen, niinpä.

Tullut taas kunnon tauko kirjoittamiseen. Viimeksi kirjoittaessa tosiaan ovuloin eli ovuloin suhteellisen aikaisin tässä kierrossa, jopa kiertopäivänä 15. Varmuudellahan en voi sitä tietää mutta näin olettaisin. Tuossa viime viikon alussa huomasin itsessäni merkkejä yliherkästä ärsyyntymisestä. Mietin jo silloin että miksi olen näin hemmetin kiukkuinen jokaisesta pikkuasiasta ja miksi on niin suuret ongelmat tunteiden hallinnassa. Mietin pms-oireita mutta toisaalta menkkoihin oli vielä viikko että eipä kai vielä voisi oireilla. Normaalisti oireilen sen kaksi päivää ennen menkkoja.

Sitten alkoi tuntumaan omituista kipua, vähän kuin sukkapuikkokipuilua kohdunsuun tietymillä. Todella häiritsevää. Sitten aivot alkoi toki raksuttamaan että heheiii hetkinen. Entäpä jos nämä oireet viittaa raskauden alkuvaiheeseen. Viimeksi mulla on ollut ihan kunnollisia tunteiden hallinta ongelmia joskus synnytyksen jälkeen ja sitä ennen raskauden aikana. Sitten tuli perjantaina hajuherkkyys. En oikeasti tiennyt mitä kirjoittaisin tänne aiemmin. Lauantaina kesken hellän hetken huomasin että mun tissit on aika kipeät. Kun totta puhutaan, olen testannut ensin perjantaina=negatiivinen. Sitten sunnuntaina=negatiivinen. Huomenna on dpo14 joten testaan aamulla liuskalla. 

Menkkojen olisi viimeisten kiertojen perusteella alkaa tänään ja ne eivät alkaneet. Lisäksi oireina mulla on se että mun ei tee mieli syödä oikein mitään. Mua etoo. Tänään mulle tuli hyvin pieni hetki millon teki mieli näkkäriä suolakurkulla. Mä en ikinä syö sellaista. Kaupassa joku mun takana osti suolakurkkuja ja se riitti siihen. Yleensä menkkojen lähestyessä ja niiden alussa mässään makealla ihan hulluna. Nyt mulla on jääkaapissa pian viikon vanhaa raparperi-piirakkaa. Ei todellakaan tyypillistä mulle. Se olisi normaalisti syöty ajat sitten jo, oli menkkoja tai ei lähettyvillä. Oikeasti jos en pian saa varmistusta raskaudesta, mulla hajoaa pää. Senkin takia haluaisin varmistuksen koska viikon päästä mulla on tatskaajalle aika enkä todellakaan mene sinne jos olen raskaana. Jos joku tätä seuraa niin pliis pitäkää peukkuja ja isovarpaitanne pystyssä mun plussalle. Jos menkat huomenna alkaa niin olen kyllä lääkärin tarpeessa koska ei ole normaalia tällainen raskausoireilu, varsinkaan jos se ei menkkoihin lopu. Pliis pliis pliis ole plussa huomenna. 

-m-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti