sunnuntai 16. syyskuuta 2018

Jännitystä ilmassa

Hetki onkin vierähtänyt taas edellisestä kirjoituksesta. Pitkälti olen yrittänyt tässä saada kuvioita kuntoon useammallakin saralla. Työsopimukseni päättyi viime tiistaina. Hirveästi haluaisin jo nyt hakea töitä mutta arveluttaa se kun lähdemme kuun lopulla äidille 10 päiväksi ja se estäisi aloituksen esim ensi kuun alussa. Jos siis mahdollisesti tulisin palkatuksi niin tulisi niin vaikea tilanne sanoa että ei kiitos, en voi aloittaa vielä mutta 9.10. voin tulla. En todellakaan aio olla mitenkään nirso sen suhteen mitä työtä mulle tarjotaan. Mielellään osa-aikaiseen menisin ja saisi olla edes keskivertoa parempi palkka. Mulla ei tosin ole koulutusta mihinkään. Ensi syksynä toivoisin pääseväni aloittamaan erikoistumisen mielenterveys- ja päihdetyöhön. Ellen sitten ole äitiyslomalla. 

Ja nyt kun aiheeseen päästiin niin, koen tällä hetkellä raskausoireita. En voimakkaita mutta sellaisia että huomaan ne kyllä. Pohdin tuossa raskausguruni kanssa että milloin voisin tehdä testiä, hänen mielestään tiistaina voisin aloittaa testaamaan. Tosin mulla on erityisherkkä testi kaapissa jolla olisin voinut testata vaikka samantien mutta en halua sitä ns. tuhlata vaan teen sen sitten jos liuska antaa viitteitä plussaan. Eli viikon sisällä on vastaus varmasti. Tämä on vähän hankalaa kun ei tiedä mistä laskea kun keskenmeno sotkee yleensä kiertoja, kun ei tiedä milloin ovulaatio on tapahtunut ja sellaista. Toivon tietysti raskautta todella paljon. 

Mulla on hirveä hinku tehdä mun kuontalolle jotain radikaalia jonka toteutan ellen ole raskaana. Reissu äidille tulee todellakin tarpeeseen ja tällä kertaa molemmille on junaan istuinpaikat varattuna. 

Pojan uhma on nyt aika pahana. En oikein tiedä miten selviäisin niistä kaikista tempuista mutta ei auta kuin vain ottaa tilanne kerrallaan. Ainakin oma tahto on hemmetin voimakas ja tämä lapsi tulee aivan varmasti pärjäämään tässä maailmassa, sen verran jäärä on! Äiti on ihan helisemässä. Pottailu on alkanut sujumaan pikkuhiljaa paremmin, hän menee välillä ihan mielelläänkin istumaan potalle. Mun iso pieni poika. Niin ja kasvukontrollin tulos oli positiivinen, kuukaudessa 500g ja 1.5 cm lisää. Keväällä punnitaan taas. 

-m-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti